Researchers Database

Osaki Takanori

  • Graduate School of Management
  • Professor
Last Updated :2025/04/19

Researcher Information

Degree

  • Ph.D. in Economics(2005/03 Kyushu University)

Research funding number

  • 00331033

J-Global ID

Research Interests

  • マーケティング   プレミアム   サービス   地域活性化   

Published Papers

  • プレミアム・マス・マーケティングの可能性:石丸製麺の事例を中心として
    大﨑孝徳
    香川大学経済論叢 香川大学経済学会 97 (3) 109 - 127 2024/12 [Refereed]
  • New Perspectives on Global Marketing: A Case Study of UNIQLO in the Philippines
    Takanori Osaki
    ICIC Express Letters ICIC International 15 (1) 43 - 50 2024/01 [Refereed]
  • プレミアム・マス・マーケティングの可能性:伯方塩業の事例を中心として
    大﨑孝徳
    香川大学経済論叢 香川大学経済学会 96 (2) 1 - 19 2023/09
  • サービス従事者に関わる要素の再検討:新たなサービス・マーケティング研究に向けて
    国際経営論集 (64) 13 - 23 2023/03
  • CSV によるサービスの高付加価値化:Vitality の事例研究
    国際経営論集 (64) 1 - 11 2023/03
  • 顧客の事後評価に基づく価格決定の可能性:はづ別館の事例研究
    大﨑孝徳
    国際経営フォーラム 神奈川大学 経営学部 国際経営研究所 (33) 83 - 99 2022/12
  • サービスとは何か:新たなサービス・マーケティング研究に向けて
    国際経営論集 (63) 35 - 46 2022/03
  • 高付加価値サービスとワーク・エンゲイジメント
    国際経営フォーラム (32) 103 - 119 2021/12
  • サービスの高付加価値化に関する一考察
    国際経営フォーラム (31) 153 - 172 2020/12
  • 無料会員の獲得と有料会員化促進のためのマーケティング
    名城論叢 20 (3) 119 - 128 2020/03
  • おもてなしに関する一考察
    名城論叢 20 (4) 181 - 191 2020/03
  • Japanese and Filipino College Students as Consumers: Does Country of Origin Affect Their Purchase Intent?
    Reynaldo Bautista Jr; Takanori Osaki; Luz Suplico Jeong
    DLSU Business & Economics Review 29 (2) 104 - 116 2020/01 [Refereed]
  • COOはどのように消費者の購買行動に影響を与えているのか?
    名城論叢 18 (4) 113 - 120 2018/03
  • 高山の観光マーケティング戦略
    名城論叢 18 (2-3) 195 - 199 2017/12
  • 標準化 vs. 適応化の再検討:ユニクロ・フィリピンのケース
    大﨑孝徳; JEONG; LUZ S; BAUTISTA; REYNALDO A. JR; VERGARA; RAYMOND ALLAN G
    名城論叢 18 (2-3) 151 - 161 2017/12
  • Premium Private Brands Marketing : Its Actual Condition and Future Possibility
    Takanori Osaki
    経済學論究 関西学院大学経済学部研究会 71 (2) 77 - 100 0286-8032 2017/09
  • High-Value-Added Product Marketing : A Case Study of ROYAL BLUE TEA JAPAN
    大﨑 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 18 (1) 83 - 88 1345-7993 2017/07
  • 航空業界における差別化戦略:フジドリームエアラインズのケース
    名城論叢 18 (1) 77 - 82 2017/07
  • What Do Customers Want from Premium Brands? A Case Study of Premium Automobiles
    2017 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 7 2017/07 [Refereed]
  • 産地銘柄牛のマーケティング戦略:飛騨牛を中心として
    名城論叢 17 (4) 135 - 139 2017/03
  • 地方における中小企業のマーケティング戦略:瀬尾製作所を中心として
    名城論叢 17 (3) 155 - 161 2017/03
  • High-Value-Added Service Quality in an Airline Company
    大﨑 孝徳
    名城大学総合研究所紀要 名城大学総合研究所 22 (22) 1 - 4 1344-8099 2017/03
  • Are Premium Services Attractive in an Empty Room? Customers Who Desire Quality vs. Customers Who Desire Superiority
    Yukihiko Kubota; Takanori Osaki
    Proceedings of 2016 Summer AMA (American Marketing Association) Academic Conference G4 - G5 2016/08 [Refereed]
  • Perceptions of Premium Service and Superiority: Why Do Customers Pay More for High-value-added Domestic Airline Services in Japan?
    Takanori Osaki; Yukihiko Kubota
    Journal of Air Transport Management 57 196 - 201 2016/08 [Refereed]
  • Customers' Perceptions of High-Value-Added Domestic Airline Services in Japan
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    2016 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 7 2016/07 [Refereed]
  • A Study on High-Value Product Marketing : A Case of Y. MARKET BREWING
    大﨑 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 16 (4) 187 - 194 1345-7993 2016/03
  • A Study of Consumer and Customization from the Point of View of an Experience
    Rika Ito; Takanori Osaki
    ICIC Express Letters: International Journal of Research and Surveys 10 (2) 463 - 470 2016/02 [Refereed]
  • A Study on High-Value Added Service Quality : A Case of Airline
    大﨑 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 16 (3) 1 - 12 1345-7993 2015/12
  • Is CSR a Magic Word?: An Exploring Study of Consumer Behaviour in Cosmetic Market in Thailand
    Hiroko Oe; Hiroshi Torii; Atjima Wongsupachat; Takanori Osaki
    2015 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 11 2015/07 [Refereed]
  • An Analytical Perspective toward High Value-added Services
    大﨑 孝徳
    生産管理 日本生産管理学会 21 (2) 71 - 76 1341-528X 2015/04
  • Creating High-value Added Products : Consumers' Needs Toward Customization
    大﨑 孝徳; 鳥居 弘志
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 15 (特別) 107 - 114 1345-7993 2015/03
  • High-value Added Private Brand Product Marketing : A Case Study of Seven-Eleven
    大﨑 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 15 (4) 51 - 62 1345-7993 2015/03
  • 高付加価値サービスへの分析視角
    日本生産管理学会第41回全国大会講演論文集 137 - 140 2015/03
  • 高付加価値サービス・クオリティの研究:新たな分析枠組の構築を目指して
    名城論叢 16 (2) 55 - 68 2015/01
  • Consumers' Intention toward Customization: What Do Consumers Want from Customization over the Costs?
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    ANZMAC2014 Proceedings 196 - 202 2014/12 [Refereed]
  • 「高く売る」戦略の探求
    日本生産管理学会第40回全国大会講演論文集 203 - 206 2014/09
  • 高付加価値製品に対する消費者ニーズ:カスタマイゼーションにおける楽しさを中心として
    日本生産管理学会第40回全国大会講演論文集 157 - 160 2014/09
  • What is the Identity of the Enjoyment in Customization?
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    2014 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 9 2014/07 [Refereed]
  • Marketing Management of High Value-Added Products : Consumers' Needs for Customization
    大﨑孝徳; 鳥居弘志
    名城大学総合研究所紀要 名城大学総合研究所 19 (19) 97 - 100 1344-8099 2014/03
  • High-Value Added Private Brand Product Marketing : A Case Study of Valor
    大﨑 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 14 (4) 1 - 12 1345-7993 2014/03
  • 高付加価値製品に対する消費者ニーズ:カスタマイゼーションにおける楽しさを中心として
    生産管理 21 (1) 11 - 16 2014/01
  • The Marketing Strategy for High Value-added Products in Japan: Application Of Customization
    ICIC Express Letters:International Journal of Research and Surveys 8 (1) 181 - 185 2014/01 [Refereed]
  • Lexus Product Development and Marketing Strategies: How Companies Can Avoid Commoditization
    Proceedings of Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference 1 - 6 2013/12 [Refereed]
  • Consumers' Attitudes toward Customization: The Importance of Providing Experiential Value in Customization Strategy
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    2013 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 6 2013/07 [Refereed]
  • Premium Product Marketing: The Case of Lexus in Japan
    2013 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 7 2013/07 [Refereed]
  • カスタマイゼーション戦略の可能性
    生産管理 19 (2) 66 - 71 2013/03
  • カスタマイゼーションと消費者行動
    大﨑孝徳; 鳥居弘志
    名城論叢 13 (4) 1 - 8 2013/03
  • カスタマイゼーション戦略の可能性
    日本生産管理学会第37回全国大会講演論文集 139 - 140 2013/03
  • How Can Japanese Consumer Electronics Manufacturers Survive against Severe Global Competition?
    ICIC Express Letters: International Journal of Research and Surveys 7 (1) 85 - 90 2013/01 [Refereed]
  • 高付加価値PBのマーケティング:トップバリュの事例を中心として
    名城論叢 15 (3) 73 - 84 2012/12
  • A Study on European Flat TV Market
    大﨑 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 13 (1) 47 - 56 1345-7993 2012/07
  • プレミアム・日本酒の開発と育成―関谷醸造の事例を中心として―
    生産管理 18 (2) 193 - 198 2012/03
  • プレミアムビールのマーケティング:“ザ・プレミアム・モルツ”の事例を中心として
    名城論叢 12 (4) 1 - 16 2012/03
  • プレミアム・日本酒の開発と育成―関谷醸造の事例を中心として―
    日本生産管理学会第35回全国大会講演論文集 99 - 102 2012/03
  • 薄型テレビの国際マーケティング戦略
    名城論叢 12 (2-3) 27 - 33 2011/12
  • Development and Fostering of the Premium Beer : The Case of YEBISU
    大﨑 孝徳
    生産管理 日本生産管理学会 18 (1) 88 - 93 1341-528X 2011/09
  • プレミアム・ビールの開発と育成―ヱビスの事例を中心として―
    日本生産管理学会第34回全国大会講演論文集 47 - 50 2011/09
  • Global Marketing Strategies for Japanese Consumer Electronics Manufacturers
    ICIC Express Letters: International Journal of Research and Surveys 5 (8B) 2731 - 2734 2011/08 [Refereed]
  • インターネットのビジネスへの影響に関する再検討
    名城論叢 12 (1) 1 - 20 2011/07
  • Global market strategy for the electronics manufacturer: "organization", "business model" and "marketing" in the digital age
    大崎 孝徳
    The Meijo review 名城大学経済・経営学会 11 (4) 29 - 42 1345-7993 2011/03
  • A Study on Premium Marketing: The case of Lexus in Japan
    ICIC Express Letters: International Journal of Research and Surveys 5 (1) 55 - 58 2011/01 [Refereed]
  • プレミアムの研究:“レクサス”の事例を中心として
    名城論叢 11 (3) 1 - 26 2010/11
  • プレミアム商品の開発と育成―レクサスの事例を中心として―
    日本生産管理学会第32回全国大会講演論文集 49 - 52 2010/09
  • Premium beer marketing: the case of "YEBISU"
    大崎 孝徳
    The Meijo review 名城大学経済・経営学会 11 (2) 1 - 18 1345-7993 2010/09
  • プレミアムの研究:フジパン“本仕込”の事例を中心として
    名城論叢 11 (1) 1 - 12 2010/06
  • Development and fostering of the premium product: the case of the bread
    大崎 孝徳
    Production management 日本生産管理学会 16 (2) 205 - 210 1341-528X 2010/03
  • プレミアム商品の開発と育成―食パンの事例を中心として―
    日本生産管理学会第31回全国大会講演論文集 75 - 78 2010/03
  • A study on premium: the case of Pasco "Choujuku"
    大崎 孝徳
    The Meijo review 名城大学経済・経営学会 10 (4) 25 - 37 1345-7993 2010/03
  • プレミアム商品の開発と育成―レクサスの事例を中心として―
    生産管理 17 (2) 96 - 101 2010/01
  • Relationship marketing in the consumer product manufacturer: an analysis of Menicon
    大崎 孝徳
    The Meijo review 名城大学経済・経営学会 10 (3) 1 - 10 1345-7993 2009/11
  • Japanese mobile phones in the international market: the exploration of the global marketing strategy in the digital age
    大崎 孝徳
    The Meijo review 名城大学経済・経営学会 10 (2) 1 - 13 1345-7993 2009/09
  • 大学におけるキャリア形成支援の有効性と課題
    田中俊治; 大﨑孝徳
    名城論叢 10 (1) 119 - 127 2009/06
  • エレクトロニクスメーカーの国際マーケティング戦略
    第10回日本知能情報ファジィ学会九州支部学術講演会予稿集 13 - 16 2008/12
  • Global Marketing Strategy in the Digital Age: An Analysis of Japanese Mobile Phone Manufacturers
    The Marketing Review 8 (4) 329 - 341 2008/12 [Refereed]
  • 国際市場における日本の携帯電話端末:中国市場を中心として
    名城論叢 8 (2) 1 - 13 2007/09
  • Consumers' Participation in Product Development via the Internet: Evidence from Japanese Manufacturers
    Takanori Osaki; Kok-Wai Chew
    Multimedia Cyberscape Journal 5 (2) 1 - 9 2007/08 [Refereed]
  • Japanese mobile phones in the international market: the interview surrey to Japanese manufacturers
    大崎 孝徳
    The Meijo review 名城大学経済・経営学会 8 (1) 1 - 24 1345-7993 2007/06
  • 国際市場における日本の携帯電話端末:英国市場を中心として
    名城論叢 7 (4) 87 - 99 2007/03
  • Relationship Marketing in Menicon: Building Relationships with Consumers in Association with Retailers in a Japanese Contact Lens Manufacturer
    The Marketing Review 7 (1) 79 - 88 2007/03 [Refereed]
  • 国際市場における日本の携帯電話端末:衰退要因の明確化に向けて
    大崎 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 7 (3) 1 - 16 1345-7993 2006/11
  • タイにおけるいすゞ自動車の事業展開-IMCTへのインタビューを中心として-
    大﨑孝徳; 村松恵子
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 7 (2) 123 - 130 1345-7993 2006/09
  • Building Relationships with Consumers in Association with Retailers: A Case Study of a Japanese Contact Lens Manufacturer
    2006 Academy of Marketing Conference, Proceedings 1 - 5 2006/07 [Refereed]
  • Japanese Manufacturers and Consumer Participation in Product Development Using the Internet
    大崎 孝徳
    Meijo Review 名城大学経済・経営学会 7 (1) 1 - 12 1345-7993 2006/06
  • 高度情報通信社会におけるマーケティング―USSの事例を中心として―
    大崎 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 6 (4) 87 - 101 1345-7993 2006/03
  • 中小企業におけるインターネットを活用した消費者参加型製品開発-豆太の事例を中心として-
    大崎 孝徳
    名城論叢 名城大学経済・経営学会 6 (3) 81 - 88 1345-7993 2006/03
  • 地域社会と連携したマーケティング教育
    長崎総合科学大学紀要 45 (2) 385 - 390 2005/03
  • 販売における不確実性の増幅に対する伝統的マーケティング・コミュニケーションの限界
    大崎 孝徳
    長崎総合科学大学紀要 長崎総合科学大学図書刊行委員会 45 (2) 373 - 384 0387-527X 2005/03
  • インターネットを活用した消費者との価値共創-リコーエレメックスにおける消費者参加型製品開発を中心に-
    大崎 孝徳
    長崎総合科学大学紀要 長崎総合科学大学図書刊行委員会 45 (2) 363 - 372 0387-527X 2005/03
  • The problems in the research area of marketing in the modern period: importance of the research of marketing utilizing internet
    大崎 孝徳
    The Annual report of economic science 九州経済学会 42 29 - 35 0385-0498 2004/12 [Refereed]
  • OSAKI Takanori
    The Journal of Japan Society for Distributive Sciences Japan Society for Distributive Sciences 17 (17) 266 - 279 0914-9937 2004/11 [Refereed]
  • OSAKI Takanori
    Produetion Management The Japan Society for Production Management 11 (1) 25 - 33 1341-528X 2004/07
  • 島原半島における自社ブランド素麺への取り組み-素兵衛屋の事例研究を中心に-
    大崎 孝徳
    長崎総合科学大学紀要 長崎総合科学大学図書刊行委員会 44 (2) 357 - 360 0387-527X 2004/03
  • 中小企業における多角化戦略の実際-豆太の事例研究を中心に-
    大崎 孝徳
    長崎総合科学大学紀要 長崎総合科学大学図書刊行委員会 44 (2) 353 - 356 0387-527X 2004/03
  • マーケティングにおけるコールセンターの機能-関係性構築におけるコールセンターの有効性と限界-
    日本産業科学学会研究論叢 9 29 - 36 2004/03 [Refereed]
  • The Innovation of ICT and the Transfiguration of Marketing
    大崎 孝徳
    Japan Negotiation Journal 日本交渉学会 14 (1) 70 - 80 0919-0724 2004/03 [Refereed]
  • ウェブ上における経験価値の創出による顧客との関係性構築-“アクセタウン・ドットコム”成功要因分析-
    大崎 孝徳
    長崎総合科学大学紀要 長崎総合科学大学図書刊行委員会 44 (1) 47 - 54 0387-527X 2003/09
  • 通販企業におけるインターネットの活用-ニッセンの事例研究を中心に-
    長崎総合科学大学紀要 44 (1) 61 - 68 2003/09
  • 商店街における多機能型ICカードを活用した関係性マーケティング-“つれてってコミュニティーカード”成功要因分析-
    長崎総合科学大学紀要 44 (1) 55 - 60 2003/09
  • インターネットを活用した消費者参加型の製品開発
    日本生産管理学会第18回全国大会講演論文集 31 - 34 2003/09
  • オンラインショッピングにおける消費者ニーズ
    日本消費経済学会年報 24 183 - 190 2003/03
  • カスタマーセンターにおける関係性マーケティング
    長崎総合科学大学紀要 43 (2) 327 - 332 2003/03
  • 日本におけるITを活用した経営戦略に関する研究
    長崎総合科学大学紀要 43 (2) 333 - 338 2003/03
  • A study on Direct Communication in Business to Customer
    大崎 孝徳
    Japan Negotiation Journal 日本交渉学会 13 (1) 14 - 21 0919-0724 2003/03 [Refereed]
  • 顧客との関係性強化とモバイル・マーケティング
    日本産業科学学会研究論叢 8 23 - 28 2003/03 [Refereed]
  • B2Cマーケティングにおけるモバイル・インターネットの可能性
    第29回日本経営システム学会全国研究発表大会講演論文集 185 - 188 2002/11
  • 日本におけるB2C市場拡大への構図
    大崎 孝徳
    長崎総合科学大学紀要 長崎総合科学大学図書刊行委員会 43 (1) 45 - 50 0387-527X 2002/09
  • 日本におけるB2C戦略に関する研究
    長崎総合科学大学情報科学センター所報 12 23 - 27 2002/03
  • BtoC市場における商品特性と消費者購買行動に関する研究
    日本産業科学学会研究論叢 7 27 - 31 2002/03 [Refereed]
  • A study on Online Marketing Communication in the Online Community
    大崎 孝徳
    Japan Negotiation Journal 日本交渉学会 12 (1) 19 - 25 0919-0724 2002/03 [Refereed]
  • インターネット広告の特性に関する研究
    長崎総合科学大学紀要 42 (1-2) 187 - 192 2001/12
  • オンラインショッピング市場における商品特性
    長崎総合科学大学情報科学センター所報、No.11、pp.11~16 11 11 - 16 2001/03
  • 日本におけるモバイルインターネットコマースの現状と課題
    地域論叢 18 77 - 86 2001/03
  • An Analysis of Big3 Automobile Manufacturers' Brand Identity in the Japanese Automobile Market
    Osaki Takanori
    Bulletin of the Nagasaki Institute of Applied Science 長崎総合科学大学図書刊行委員会 41 (2) 387 - 396 0387-527X 2001/03
  • Brand Communication on the Web: An analysis of e-customers and brand communication strategy on the Web
    大崎 孝徳
    Japan Negotiation Journal 日本交渉学会 11 (1) 37 - 49 0919-0724 2001/03 [Refereed]
  • B2C市場の拡大阻害要因に関する研究
    第27回日本経営システム学会全国研究発表大会講演論文集 33 - 36 2001/01
  • The Resurgence of the Swiss Watch Industry: A Study on SWATCH in terms of Global Marketing
    Osaki Takanori
    Bulletin of the Nagasaki Institute of Applied Science 長崎総合科学大学図書刊行委員会 41 (1) 19 - 28 0387-527X 2000/09

Books etc

  • Affordable Luxury Marketing: Application of Japanese Best Marketing Practices to Emerging Markets
    (Single work)OVT-Graphic Line 2020/01 100
  • 「高く売る」ためのマーケティングの教科書:競合他社との圧倒的な「差」をつくる13のポイント
    (Single work)日本実業出版社 2018/03 216
  • 「第2章:地域創生につながるプレミアム・マーケティング:地方における中小企業の挑戦」
    (Joint work)中央経済社 2018/01 21-38
  • すごい差別化戦略:競合他社を圧倒する「違い」のつくり方
    (Single work)日本実業出版社 2016/01 208
  • 高く売る戦略:プレミアム商品“こだわり”の源を探る
    (Single work)同文舘出版 2014/06 180
  • 「第7章:プレミアム戦略とものづくり経営」
    (Joint work)税務経理協会 2013/09 163-183
  • プレミアムの法則
    (Single work)同文舘出版 2010/08 219
  • 「第12章:ネットワーク経営の未来」
    (Joint work)同文館出版 2009/04 213-226
  • 「第6章:マーケティングとネットワーク」「第12章:ネットワーク経営の未来」
    (Joint work)同文館出版 2009/04 99-116
  • ITマーケティング戦略:消費者との関係性構築を目指して(増補版)
    (Single work)創成社 2009/04 212
  • 「第4章:流通と情報」
    (Joint work)慶應義塾大学出版会 2008/04 51-70
  • 日本の携帯電話端末と国際市場:デジタル時代におけるマーケティング戦略
    (Single work)創成社 2008/04 242
  • ITマーケティング戦略:消費者との関係性構築を目指して
    (Single work)創成社 2005/09 188
  • eB2Cマーケティング入門:マーケティング原理のe環境への適応
    (Single work)創栄出版 2001/09 140

Conference Activities & Talks

  • Does Consumer Animosity Affect Consumer Behaviour? A Moderated Mediation Analysis  [Not invited]
    Luz Suplico Jeong; Reynaldo Bautista, Jr.; Michelle Stewart; Takanori Osaki
    NERPS (Network for Education and Research on Peace and Sustainability) 2025  2025/03  De La Salle University (DLSU)
  • プレミアム・マス・マーケティングの地域産品への適用  [Invited]
    大﨑孝徳
    日本生産管理学会/日本経営工学会 中四国支部研究会  2024/05  Zoomによるオンライン開催  日本生産管理学会/日本経営工学会 中四国支部
  • New Perspectives on Global Marketing: A Case Study of UNIQLO in the Philippines  [Not invited]
    Takanori Osaki
    ICICIC2023  2023/08  Kumamoto, Japan  ICICIC
  • Affordable Luxury Marketing  [Not invited]
    14th GBC Primer  2020/01  De La Salle University, Manila, Philippines  ATIFTAP: The Association of Training Institutions for Foreign Trade in Asia and the Pacific
  • Japanese and Filipino Students as Consumers: Does Country of Origin Affect their Purchasing Decision?  [Not invited]
    Reynaldo Bautista Jr; Takanori Osaki; Luz Suplico Jeong
    2018 Conference of Society for Marketing Advances  2018/11  West Palm Beach, Florida, USA
  • Japanese Students as Consumers: Does Country of Origin Affect their Purchase Intention?  [Not invited]
    Takanori Osaki; Reynaldo Bautista, Jr; Luz Suplico Jeong; Raymond Vergara
    42nd Annual Marketing Educators' Association Conference  2018/04  Santa Fe, New Mexico, USA
  • Does Country of Origin Affect Consumers' Purchase Intention? The Case of UNIQLO in the Philippines  [Not invited]
    11th Global Business Conference  2018/03  Manila, Philippines
  • What Do Customers Want from Premium Brands? A Case Study of Premium Automobiles  [Not invited]
    2017 Academy of Marketing Conference  2017/07  Hull, United Kingdom
  • PB を高く売る戦略とは  [Not invited]
    第9回 国際 PB・OEM 開発展  2017/02  東京ビッグサイト,東京  日本能率協会
  • Are Premium Services Attractive in an Empty Room? Customers Who Desire Quality vs. Customers Who Desire Superiority  [Not invited]
    Yukihiko Kubota; Takanori Osaki
    2016 Summer AMA (American Marketing Association) Academic Conference  2016/08  Atlanta, USA
  • Customers' Perceptions of High-Value-Added Domestic Airline Services in Japan  [Not invited]
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    2016 Academy of Marketing Conference  2016/07  New Castle, United Kingdom
  • プレミアム商品およびサービスのマーケティング  [Not invited]
    商品開発・管理学会第26回全国大会  2016/06
  • A Study of Consumer and Customization from the Point of View of an Experience  [Not invited]
    Rika Ito; Takanori Osaki
    ICICIC 2015  2015/08  Dalian, China
  • Is CSR a Magic Word?: An Exploring Study of Consumer Behaviour in Cosmetic Market in Thailand  [Not invited]
    Hiroko Oe; Hiroshi Torii; Atjima Wongsupachat; Takanori Osaki
    2015 Academy of Marketing Conference  2015/07  Limerick, Ireland
  • 高付加価値サービス・マーケティング研究に向けた予備的考察  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2015/07
  • 高付加価値サービスへの分析視角  [Not invited]
    日本生産管理学会第41回全国大会  2015/03
  • Consumers' Intention toward Customization: What Do Consumers Want from Customization over the Costs?  [Not invited]
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    ANZMAC2014  2014/12  Brisbane, Australia
  • 学会賞の受賞とその後の取り組み:「高く売る」戦略の探求  [Not invited]
    日本生産管理学会第40回全国大会  2014/09
  • 高付加価値製品に対する消費者ニーズ:カスタマイゼーションにおける楽しさを中心として  [Not invited]
    日本生産管理学会第40回全国大会  2014/09
  • What is the Identity of the Enjoyment in Customization?  [Not invited]
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    2014 Academy of Marketing Conference  2014/07  Bournemouth, United Kingdom
  • カスタマイゼーションにおける楽しさ  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2014/04
  • Lexus Product Development and Marketing Strategies: How Companies Can Avoid Commoditization  [Not invited]
    Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference  2013/12  Cebu, Philippine.
  • THE MARKETING STRATEGY FOR HIGH VALUE-ADDED PRODUCTS IN JAPAN: APPLICATION OF CUSTOMIZATION  [Not invited]
    ICICIC2013  2013/09  Kumamoto, Japan
  • Consumers' Attitudes toward Customization: The Importance of Providing Experiential Value in Customization Strategy  [Not invited]
    Takanori Osaki; Hiroshi Torii
    2013 Academy of Marketing Conference, Cardiff, United Kingdom.  2013/07
  • Premium Product Marketing: The Case of Lexus in Japan  [Not invited]
    2013 Academy of Marketing Conference  2013/07  Cardiff, United Kingdom
  • カスタマイゼーション戦略の可能性  [Not invited]
    日本生産管理学会第37回全国大会  2013/03
  • How Can Japanese Consumer Electronics Manufacturers Survive against Severe Global Competition?  [Not invited]
    ICICIC2012  2012/11  Shanghai, China
  • プレミアムの法則  [Not invited]
    日本生産管理学会第35回全国大会  2012/03
  • プレミアム・日本酒の開発と育成―関谷醸造の事例を中心として―  [Not invited]
    日本生産管理学会第35回全国大会  2012/03
  • プレミアム・ビールの開発と育成―ヱビスの事例を中心として―  [Not invited]
    日本生産管理学会第34回全国大会  2011/09
  • Global Marketing Strategies for Japanese Consumer Electronics Manufacturers  [Not invited]
    ISII 2011  2011/05  Qingdao, China
  • プレミアム商品のマーケティング戦略:食パン市場を中心として  [Not invited]
    日本流通学会 全国大会  2010/11
  • プレミアム商品の開発と育成―レクサスの事例を中心として―  [Not invited]
    日本生産管理学会第32回全国大会  2010/09
  • A Study on Premium Marketing: The case of Lexus in Japan  [Not invited]
    ISIKM2010  2010/09  Dalian, China
  • プレミアムの研究:ビール市場を中心として  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2010/07
  • プレミアム商品の開発と育成―食パンの事例を中心として―  [Not invited]
    日本生産管理学会第31回全国大会  2010/03
  • プレミアムの研究  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2009/09
  • ゼミナール活性化ツールとしての名古屋マーケティング・インカレ  [Not invited]
    太田幸治; 青木均; 濱満久; 久保田進彦; 大﨑孝徳
    日本商業学会 中部部会  2009/04
  • Global Marketing Strategy for Japanese Mobile Phone Manufacturers  [Not invited]
    2008 International Symposium on Intelligent Informatics  2008/12  Kumamoto, Japan
  • エレクトロニクスメーカーの国際マーケティング戦略  [Not invited]
    第10回日本知能情報ファジィ学会九州支部学術講演会  2008/12
  • 携帯電話端末の国際マーケティング戦略  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2008/07
  • デジタル時代のマーケティング戦略:携帯電話端末の事例を対象として  [Not invited]
    日本流通学会 全国大会  2008/01
  • 英国市場における日本の携帯電話端末  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2006/12
  • 日本の携帯電話端末の衰退に関する一考察  [Not invited]
    日本消費経済学会 西日本大会  2006/12
  • Building Relationships with Consumers in Association with Retailers: A Case Study of a Japanese Contact Lens Manufacturer  [Not invited]
    2006 Academy of Marketing Conference  2006/07  London, United Kingdom
  • Consumer Participation in Product Development Using the Internet in Japan  [Not invited]
    The European Marketing Academy 35th Conference  2006/05  Athens, Greece
  • 商店街におけるICカードの可能性  [Not invited]
    日本商業学会 中部部会  2005/11
  • 現代マーケティング研究の課題  [Not invited]
    九州経済学会 第53回大会  2003/12
  • インターネットを活用した消費者参加型の製品開発  [Not invited]
    日本生産管理学会 第18回全国大会  2003/09
  • 情報志向マーケティングとIT:カスタマーセンターの機能拡大  [Not invited]
    日本商業学会 九州部会  2003/07
  • 情報化志向における前工程重視のマーケティング  [Not invited]
    日本流通学会 九州部会  2003/04
  • B2Cマーケティングにおけるモバイル・インターネットの可能性  [Not invited]
    日本経営システム学会 第29回全国研究発表大会  2002/11
  • 顧客との関係性強化とモバイルマーケティング  [Not invited]
    日本産業科学学会 第8回全国大会  2002/08
  • ITを活用した関係性マーケティング-顧客との関係性強化におけるカスタマーセンターのミッション-  [Not invited]
    産業学会 第40回全国研究大会  2002/06
  • オンラインショッピングにおける消費者ニーズ  [Not invited]
    日本消費経済学会 第27回全国大会  2002/06
  • オンラインショッピングにおける楽しさに関する研究  [Not invited]
    日本消費経済学会 西日本大会  2001/12
  • eコマース市場における消費者購買行動  [Not invited]
    日本産業科学学会 第7回全国大会  2001/07
  • ITの消費者購買行動への影響  [Not invited]
    日本産業科学学会 西部部会  2001/06
  • B2C市場の拡大阻害要因に関する研究  [Not invited]
    日本経営システム学会第27回全国研究発表大会  2001/01
  • 日本型モバイルマーケティング  [Not invited]
    日本消費経済学会 九州部会  2001/01

Research Grants & Projects

  • 消費財メーカーにおける高付加価値商品のマーケティング・マネジメント
    日本学術振興会:基盤研究(C)
    Date (from‐to) : 2013/04 -2016/03
  • 日本のエレクトロニクスメーカーの国際マーケティング戦略
    日本学術振興会:基盤研究(C)
    Date (from‐to) : 2010/04 -2013/03
  • インターネットを活用した消費者参加型製品開発に関する実証的研究
    日本学術振興会:若手研究(B)
    Date (from‐to) : 2004/04 -2006/03

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