Researchers Database

Mizuno Koichi

  • Faculty of Economics
  • Department of Economics
  • Graduate School of Science for Creative Emergence
  • Division of Science for Creative Emergence
  • Professor
Last Updated :2025/04/24

Researcher Information

J-Global ID

Research Interests

  • 英語科教育   English Language Education   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Primary/secondary education and curricula

Academic & Professional Experience

  • 1996 - 2005  Kagawa University
  • 2005  - 香川大学, 教授

Education

  •        - 1990  Hiroshima University  Graduate School, Division of Education  教科教育学(英語)
  •        - 1990  Hiroshima University  教育学研究科  教科教育学(英語)
  •        - 1988  Hiroshima University  School of Education  教科教育学科英語教育学専修

Association Memberships

  • 大学英語教育学会   中国四国教育学会   四国英語教育学会   全国英語教育学会   

Books etc

  • 新しい観光の諸相
    香川大学経済学部ツーリズム研究会 2007

MISC

  • 直島における外国人観光客アンケート調査
    水野康一; 水野ゼミ  平成20年度質の高い大学教育推進プログラム(教育GP)「現場主義に基づく地域づくり参画型教育」成果報告書  87-110  2011/03
  • 国際観光(インバウンド)におけるパブリシティのあり方について
    水野康一  地域観光の文化と戦略  165-181  2010/03
  • 国際観光への異文化間コミュニケーション論的アプローチ
    水野康一; MIZUNO Koichi  観光学へのアプローチ  99-111  2009/03
  • 外国人旅行者のためのHenro Walk Networkの可能性
    水野康一; MIZUNO, Koichi  新しい観光の可能性  59-71  2008/03
  • 香川における国際観光の可能性と課題
    水野康一; MIZUNO, Koichi  新しい観光の諸相  2007/03
  • 香川における国際観光の可能性と課題
    新しい観光の諸相  2006

Research Grants & Projects

  • Development of ESP Teaching Method in Life-long Education
    Japan Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research
    Date (from‐to) : 2011 -2013 
    Author : MIZUNO Koichi
     
    This study tried to identify the motivational factors that facilitate adult learners' English language learning. More than 80 sessions of teaching were carried out by the rescearcher using the action research method. The data colledted were analyzed statistically, but no strong factor has been extracted. The failure in the study is due to the limited number of participants who have totally different motivations and attitudes toward learning English. Although generalization was impossible, but many intuitive insights have been gained from this study.
  • 異文化間コミュニケーションのための英語教育研究


Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.